Nečakaný trip s prívesom do poľského Karpacz

V tomto článku nájdete tiež zopár praktických info pri cestovaní prívesom mimo sezónu – kde prenocovať, ceny, aktivity pre deti.

Pôvodný plán bol užiť si ešte lyžovačku, ale keďže počasie na konci pomerne teplého februára veľmi neprialo, začali sme rozmýšľať nad česko-poľským tripom. Finálna destinácia bol Karpacz. Na severe Čiech malo byť celkom slnečno a všade južnejšie malo pršať alebo oblačno. O Karpacz som vedela, pretože som tam už pred časom bola na firemnom výlete. Pamätala som si, že je to jedno z obľúbených poľských zimných stredísk, tak sme dúfali, že aj napriek absencii snehu tam bude celkom rušno, čo aj bolo.

Keďže sme sa rozhodovali na poslednú chvíľu, bola celkom výhoda, že je mimo sezónu. Príves sme požičali z Karavany PK – treba síce počítať s tým, že tam nie je vybavenie kuchynky ani posteľné prádlo, ale na druhej strane, prívesy tu majú v super stave a nové – každý rok kupujú nové modely. My sme síce nonstop pripravení, čo sa týka kemperského vybavenia, ale aj tak sme boli celkom v strese, pobaliť všetko za cca 2 hodiny a ísť už nabalení vyzdvihnúť najskôr malú kemperku zo škôlky a potom karavan. (Požičanie karavanu mimo sezónu 60€ + nejaký administratívny poplatok a samozrejme vratná záloha, v tomto prípade 660€)

Karavan sme vyzdvihli o cca 15.30 a keďže už bolo dosť neskoro a pršalo, nechceli sme sa s deckami presúvať nejak ďaleko, tak sme našli celkom fajn Stellplatz vo Veľkých Bíloviciach pri vinárstve Madl (z Pezinku cca 1,5 hodiny po diaľnici – s prívesom radšej vypustiť kľukaté kopcovité cesty, aj kvôli manévrovaniu, aj kvôli spotrebe). Je to krásny Stellplatz vo viniciach, je síce v prevádzke od 1.3. do 1.12., ale dovolili nám tam prenocovať, síce bez servisu, ale v s prívesom je to pohoda. Cena overnight parkovania, keď je v prevádzke je 20€/noc. Prespali sme tu jednu noc, no určite sa sem vrátime aj v sezóne s bicyklami a pôjdeme ochutnať aj nejaké vínko.

Ráno sme vyrazili smer Karpacz, to sme ešte nevedeli čo pozrieme cestou. Vychádzalo nám to na severné Čechy a aj preto, že sme tam už boli a páčilo sa nám, aj preto, že decká majú radi ZOO, sme sa nakoniec rozhodli pre Safari park Dvůr Kralové. Kemp je kvázi v areáli safari parku a v sezóne sú tam dokonca aj zvieratá – žirafy, ktoré môžete pozorovať z vášho ubytovania. Len teda v sezóne tam len tak miesto nenájdete, určite treba rezervovať doobre dopredu. My sme ale mimo sezóny zavolali, že ako to je, a bolo tam zopár karavanov, takže pohodička. Vyšlo nás to 54€ vrátane vstupu do ZOO, ktorý platí aj v deň príchodu aj odchodu (teda celú dĺžku pobytu). V cene je super vírivka, v sezóne aj bazén. Kemp je naozaj pekný a dá sa tam ubytovať aj v bungalovoch alebo v safari stanoch. Poobedie sme strávili v ZOO a po večeri sme si ešte urobili wellnes vo vírivke, ktorú sme mali len pre seba.

Na druhý deň ráno sme už vyrazili do Poľska. Karpacz nám ukazovalo tak hodinku aj niečo, išli sme síce peknou cestou popri Snežke, ale od poľských hraníc (síce sme už len klesali) to bolo dosť „zaujímavé“. Cesta bola veľmi úzka, miestami ešte trošku snehu, takže s prívesom,  hlavne v zime určite nie. V zime by sa ani nedalo prejsť, lebo to je možné len s reťazami. Tento február bol ale veľmi teplý, takže dalo sa, naspäť sme už ale radšej išli síce dlhšou trasou, ale po diaľnici (z Karpacz smer Kamienna Góra). Cestou do Karpacz sme natrafili na múzeum miniatúr v Kowaroch, ktoré je naozaj krásne urobené a myslím, že stojí za to navštíviť. Cena dosplý cca 12€.

V Karpacz s prívesom len tak nezaparkujete, tak sme sa rozhodli vyskúšať jediný Stellplatz, ktorý sme tam našli Camper Park Panorama s výhľadom na Snežku. Poloha super, krásny výhľad, super východiskový bod na turistiky, a dokonca je to umiestnené priamo na takom síce mini, ale predsa lyžiarskom svahu, ktorý ale práve nebol v prevádzke. Pani, čo to mala na starosti, bola veľmi príjemná, platili sme (2 dospelí a 2 deti do 6 rokov) cca 28€. K dispozícii boli WC a sprchy, ale také celkom oldschool 🙂

Karpacz mňa osobne veľmi milo prekvapil tým, ako veľa rôznych možností trávenia voľného času a atrakcií tam bolo a za celkom priaznivé ceny. Môžete sa ísť prejsť k priehrade na rieke Łomnica, čo je veľmi blízo centra mesta a aj napriek tomu je tam krásne prostredie. Je tam naozaj veľa múzeí, vhodných aj pre deti, napr. Karkonoskie Tajemnice, môžete relaxovať v rôznych wellness, ktoré ponúka veľa hotelov. Je tam celkom dosť detských lyžiarskych svahov. Príjemná je tiež prechádzka k najstaršiemu poľskému kostolíku z 12.storočia v škandinávskom štýle – naozaj nádherný. Pár km od Karpacz sme boli pozrieť krásne Japonské záhrady (vstupné dospelý 13€) Aj napriek tomu, že nebol sneh, tak sme si výlet veľmi užili a videli sme veľa pekných miestečiek.

Ďalší deň nasledoval dlllhý presun cez Čechy – nechcem krivdiť, ale my sme cestou do Brna nič zaujímavé nenašli. Ak niekto máte tipy čo touto cestou, tak sem s nimi. Poslednú noc sme prespali na Stellplatcz vo vinárstve AnnoVinno v Ledniciach.

V Ledniciach sa vždy radi zastavíme, pretože Zámok a jeho okolie je naozaj nádherné a tiež nám všetkým dobre padla príjemná ranná prechádzka zámockým areálom. Viete napríklad urobiť cca hodinový okruh k Minaretu, ktorý vedie nádherným zámockým parkom. V sezóne sa dá táto trasa absolvovať aj loďou, čo môže by pre deti tiež parádny zážitok.

Pozitívne bolo, že odtiaľto už len hodinka a štvrť cesty späť do Pezinku a aj domov sme prišli v optimálnom čase. Aj napriek tomu, že sme na tento výlet išli s nulovými očakávaniami aj preto, že to všetko bolo plánované na poslednú chvíľu, tak sme si to naozaj užili.

Broňa
Milujem cestovanie, kempovanie, prírodu a život v pohybe. Spolu s mojim mužom radi ľudí inšpirujeme a delíme sa o naše skúsenosti. Viac o nás sa dozviete tu >>